Matten och Maten


Första september idag. Det innebär väl egentligen att sommaren är slut men termometern visar 22.4 grader utanför fönstret. Helt okej med andra ord. Första september innebär också slut på godisätande för alla som bor på Gäddvägen 14. Det ska bli spännande att se hur länge vi klarar av det för i köket finns inte mindre än 3 godisskåp mer eller mindre fyllda med godis. haha!

Har suttit med matten idag igen. Flöt på mycket bättre än igår som tur va. Så kanske att jag kan bli optiker ändå. Eftersom man börjar varje synundersökning med att dra några exempel på kuberingsregeln. Eller? Någon som brukar gå på synundersökning och vet hur det ligger till?

Nu ska jag och min superförkylda kusin Hebbe snart cykla iväg till farmor och farfar för att bli bjudna på käk. LYX att äntligen få ha farmor&farfar och mormor&morfar på cykelavstånd. Det har jag längtat efter hela livet. Har alltid tyckt att det varit fuskigt när kompisarna ska hem till sina mor- och farföräldrar och fika eller äta middag. men som sagt, äntligen kan jag göra det också!

Dags att sätta fart. Ha en gemytlig dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0