Back on track

Är det något som värmer lite i hjärtat så är det ju att någrastycken har varit inne och kika i bloggen trots att jag inte uppdaterat. Kul! Nu känner jag mig nästan lite häftig.



Igår körde tåget mig tillbaka till Nybban igen efter en svinabra helg i Varberg. I torsdags skrev jag ju vad jag skulle ha för mig så det känns överflödigt att skriva allt en gång till. Men som sagt var det helgött att få komma hem en sväng.


Idag skulel egentligen varit första heldagen i skolan (8-17). Så igår hade jag nästan dödlig söndasångest och jag var inte så taggad på skolan imorse heller. Men jag tog mig upp och sällskapade med Anna in till Kalmar och det kändes ändå helt okej. När väl föreläsningen börjarde så skulle eftermiddagens labbgrupper dubbelcheckas. Givetvis så är det fel på vissa grupper och givetvis så var det den gruppen jag var med i. Problemet diskuteras fram och tillbaka typ hela förmiddagen (så jag har typ noll koll på vad som egentligen gicks igenom på föreläsningen=mycket extra pluggtid idag) och slutar med att Anna och jag snällt får flytta över till onsdagens labbgrupp. Och hur jobbigt kan det va då? tänker ni då. Jo, jag och Anna pendlar till skolan vilket gör att vi får lägga ut mer tid och pengar på att åka in en dag extra i veckan bara för att ha labb, dessutom kommer jag inte kunna åka hem redan tisdag förmiddag nästa vecka utan får vänta ända till sent onsdag kväll. hm, ja typ det. Asjobbigt! Men går man i en klass med typ 25 brudar i åldrarna 19-21, medräknat mig själv för tro det eller ej men jag är inte bättre än alla andra, så blir det lätt konflikter och sura miner och då får man helt enkelt ge med sig innan någon börjar gråta eller kasta saker runt sig. Fast inte blev jag lyckligare för det inte. Detta är alltså anledningen till att jag redan är hemma. Så, då har jag klagat färdigt, tack för ert tålamod.

Nu när dagen blev 5 timmar längre så ska jag fylla den med massa viktiga grejer. På något vis ska jag ta mig in till vårdcentralen för att fylla i massa papper och sen få en tid för vaccinering. Jag och Claarie drar ju ut på äventyr till jul och då ska man av någon anledning utsättas för det värsta tänkbara (ta massa sprutor) så att alla sjukdomar man får när man är iväg inte ska verka så farliga i jämförelse. Dum idé men det är väl bara bita ihop och ta det som en kvinna. Efter detta spektakel är min plan att gå och poströsta. Det blir en utmaning för jag har inte en susning om vart jag ska ta vägen för att göra det. Men men, den som lever får se.


Då har ni koll på mig igen.

Baj baj!

Kommentarer
Postat av: Matilda

härligt ellen! jag har saknat dina inlägg!

2010-09-13 @ 15:15:55
URL: http://ombytlig.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kändes himla bra att ha dig hemma en sväng ska du veta! Känns också himla bra att få veta vad du har för dig.



Lycka till med labbgrupperna och sprutorna. Saknar dig!

2010-09-13 @ 19:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0